Jag vill inte ha en präktig blogg.

Det är viktigt för mig att veta vad folks fördomar egentligen är. Om sims vore livet så skulle jag vilja vara rödhårig, ha gul/bruna ögon och vara ambitiös, god och kleptoman. Men det var inte det jag ville skriva om. Jag vill skriva om hur bra människor egentligen delar upp sin tid? Jag vill träffa alla människor samtidigt fast ändå vara ensam med alla och bara mysa och tycka om. Men man hinner inte det, det blir så stressigt. Fast det gör ju inget eftersom man förr eller senare träffar dom som man i slutändan alltid vill träffa. Men det var inte detta jag ville skriva om. Jag vill skriva om att jag inte tycker om vissa människor, att jag vill vara en sån person som ser det goda i alla och som uppskattar alla små fina saker. Jag vet bara inte rikgit hur går tillväga för att bli en sån människa. Det känns som att även om man försöker vara snäll så räknas inte det eftersom man bara är snäll för att man mår bättre av det själv, och det blir ju egoistiskt i slutändan iallafall. Typ som karma, om man gör något snällt för att få bra karma så räknas det inte, därför skulle jag aldrig kunna bli hindu. Jag tror att alla blir råttor och löss i sina nästa liv eftersom det nästan är omöjligt att inte göra snälla saker för att det i slutändan ska gylla en själv. Eller så vill jag tro iallafall. Jag mår bra av att vara snäll och det är därför jag försöker vara det. Men sen om jag blir en mygga eller en flodhäst, det spelar ingen roll. Men man kan ju alltid hoppas på att få bli en sjöhäst. Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0