Den solande skinen är åter hemma och jag är pirrig

En ny årstid har visat sig i skyn och det innebär att jag-måste-ta-mitt-körkort--stressen har börjat. Inte för mig då men det finns ju fler människor än mig. Igår var jag inte ensam och kom därför fram till att grön är den bästa färgen eftersom gräset är grönt och stoppljusen är menade att vara gröna. Det innebär ju att motsatsen till den bästa färgen är röd. Eftersom man måste stanna vid rött, sen är djävulen röd. Lite synd kan jag tycka eftersom jag litar på den här teorin, och min favoritfärg är ju röd. Men sen kom jag på när jag inte var ensam att om djävulen symboliserar det röda så borde gud vara grön, eller skyn iallafall. Då vill jag vara så snäll och dra slutsatsen om att alla människor är gula, för vi kan alla se solen och på stoppljuset så är gult mellan grönt och rött.

Men nu när då våren skiner och solen kommer så har jag kommit på mig själv med att jag vill starta livs-projekt. Typ som att bygga en Noaks-båt, starta ett företag eller sluta bita på naglarna. Jag vill börja om på nytt med nya tag. Tänker mig de gamla trädgårdshandskarna som med tiden blivit bruna av jord och annan smuts, de slänger jag nu eftersom det fina blommiga mönstret inte längre syns och köper ett par nya. Ett par där blommorna syns och därmed basta. Jag önskade bara att jag hade mer än gräs i min trädgård. Det kanske ska bli mitt nya projekt, att börja odla blommor och bin.
Härlig insikt, en riktig vår-insikt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0