En eller två ensamma kilometer är ingeting om jag får välja

Idag gick jag hem från skolan. När jag gick hem från skolan så lyssnade jag på musik och tänkte, som jag råkar göra ibland. Då kom jag på en sak som jag ska få med i alla böcker som skrivs i hela världen.

Man behöver inte ge upp sin sömn för att få drömma, inte heller för att kunna uppnå sina drömmar. Man behöver inte heller ge upp sina drömmar för sömn. Men samtidigt kan man inte sova för att uppnå sina drömmar, så som jag gjort i 19 år. Jag är trött och mina drömmar är varken drömda eller uppfyllda.

Så tänker jag när jag går ensam hem från skolan. Jag vet inte om det är smart eller töntigt. Men allt som är aktuellt är smart. Tänkte skriva något i stil med "Nu ska jag sluta vara vaken och uppnå mina drömmar", men istället skriver jag "Jag ska bara vara vaken ett tag till, sen ska jag..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0