Jag måste skriva ett inlägg om hur min bröstvårtspiercing hamnade i Lollos öra.

Jag har under dagen suttit och försökt komma ikapp vad gällande mitt projektarbete. Men för att visa hur största delen av mitt arbete just nu ser ut tänkte jag copy-paste-a en del av mitt syfte;

När mitt projekt är klart vill jag att andra musiker ska kunna läsa mitt arbete och känna att det finns ideér
och bra tankar om hur man hittar inspiration en tråkig höstdag när mänskligheten glömt hur solen känns mot ens fräkniga kind.


Jag känner mig smått sorglig när jag ser tillbaka på förmiddagen. Vissa räddar liv i Afganistan medans jag skriver ett oseriöst projektarbete. Men under lunchen så talade vi om viktiga saker. Däribland Hästisar. Hästisar är man om man har varsin häst och är bästisar, då bygger man egna hinder och hoppar tillsammans över ängarna. När hästarna blir trötta rider man på sina cyklar och ryktar dom, vem ryktar bäst? Spännande. Man läser Min häst i skuggan av solen och räknar varandras fräknar. Vem har flest? Vem ryktar bäst? Fina tankar och fina  gärningar gör att man blir Hästisar. Sen är det en fördel om man har en rik pappa som ger bort en häst bara sådär. Men jag har aldrig gillat hästar, faktumet är att jag är rädd för hästar, de är stora och har dubbelt så många ben som mig, det innebär att hästen är dubbelt så snabb. Farligt, men spännande.

Det är fina tankar som sitter kvar i min väns huvud. Likt instinkten jag bär med mig att alltid ta så många röda bär som möjligt i cocktailen. Då får man önska sig saker och man får en sockerkick. Fina tankar. Undra om Naken-Janne gjorde sånt från Farmen när han var liten, gjorde man så förr eller är det som pokemon-kort, något som bara är uppgjort och jobbigt. Jag tror att alla dagisfröknar himlade med ögonen bakom ryggen på oss med två små ben. Eller är det som kulor, stenkulor som barn leker med ön idag, det skulle jag mer kalla riktiga saker trots att cocktailbären är fina.

Kommentarer
Postat av: Elin

Du och jag kan vara festisar om du vill. Det är när man är bästisar och gillar att festa.

Eller alkotestisar. Det är när man är bästisar men måste göra alkotest.

Eller incestisar. Det är när man är bästisar men syskon också.

2010-03-16 @ 16:52:22
URL: http://biografiskt.blogg.se/
Postat av: Elin

Stamgästisar kan vi vara också. Det är när man är bästisar men tycker om att äta pizza på samma ställe hela tiden.

2010-03-16 @ 16:53:35
URL: http://biografiskt.blogg.se/
Postat av: Sara

Festisar låter bra, kan man gilla festis då också?

2010-03-17 @ 08:30:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0